شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

دوشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۸۵

از سازمان جوانان نازي تا واتيكان

درود بر شما

اينجانب با وجود اينكه قول ادامه مطلب در مورد اسرائيل و نفوذ نظاميان در اسرائيل را داده بودم متاسفانه متن اصلي كه توسط آقاي جاويد نوشته شده بود گم شده است و من در تلاش هستم كه ادامه آن را براي شما بنويسم و اما مطلب امروز اختصاص دارد به آشنايي با پاپ بنديك شانزدهم حالا چرا پاپ اگر دقت كرده باشين جنجال هايي در خصوص توهين به دين اسلام توسط پاپ شده است و اين فرصت پيش آمده كه اطلاعاتي كه آقاي جاويد در مورد پاپ مي دانست را بگويد و نتيجه اش شد خلاصه متن زير

پاپ جديد كيست؟ جوزف راتزينگر در دوران حكومت نازي در آلمان تحت قدرت آدولف هيتلر در روستائي بين مونيخ وسالزبورگ زندگي كرد و بزرگ شد زادگاه راتزينگر درست همان جايي بوده كه آدولف هيتلر از آنجا به قدرت رسيده بود تاريخ نشان داده است كه مقاومت در برابر نازيسم و پيشواي آلمان نازي خطرناك و دشوار بوده است راتزينگر از دستگيري ها و كشته شدن اعضاي جنبش مقاومت ضد آلمان نازي كاملا اطلاع داشته است زيرا محل زندگي او يكي از كانون هاي جنبش مقاومت عليه نازيسم بوده است ترانشتاين محل زندگي راتزينگر جوان پناهگاه مخالفان نازي و آدولف هيتلر بوده است و زماني مركز يهود كشي اعدام دستگيري عوامل ضد نازي هم بوده است و راتزنيگر جوان دقيقا مي توانسته مبارزه با نازيسم برگزيند در اين ميان يكي از پسر عموهاي او هم به دست نيروهاي گشتاپو كشته شده بود اما جالب اينجاست كه راتزنيگرجوان در آن دوران نه مقاومت در برابر نازي را برگزيد و نه مخالفت با نازيسم را بر عكس تصميم عجيبي گرفت بله او در سال 1941 به سازمان جوانان حزب نازي پيوست اين در حالي بود كه نه پدر نه مادر و نه هيچ از بستگان نزديكش حاظر به همكاري با نازيسم نشده بودند.

تاريخ نشان داده است كه در اوائل دهه 1940 ميلادي رهبران كليساي كاتوليك اصولا تن در دادن به نازيسم در آلمان و فاشيسم در ايتاليا را موعظه مي كردند و اسناد اخير نشان دهنده روابط نزديكي است كه پاپ پيوس دوم رهبر وقت واتيكان با برلين و رم داشته همچنين مي دانيم كه در طول شصت سال گذشته هيچ كسي كه با نازيسم همكاري داشته چه در آلمان و چه در هر كجاي ديگر جهان صاحب مقام مهمي نشده است تا چه رسد به تصدي واتيكان.

پاكسازي ضد نازيستي در آلمان تحت فشار لابي يهوديان آلمان به حدي بوده كه حتي كسي كه در نزديكي اردوگاه هاي نگهداري يهوديان زندگي ميكرده و شاهد آزار و اذيت يهوديان در داخائو و آشويتز بوده اجازه دست يافتن به مقام حساسي را نيافته است پس دليل چيست كه آلمان و همه غرب از انتخاب راتزينگر به مقام پاپي حمايت كردند؟

كاتوليك هاي جهان پاپ را قديسي فرض مي كنند كه جانشين سنت پيتر است اما چگونه اين گناه بزرگ در زندگي راتزينگر مانع از قداست او نشده است؟

راتزينگر جوان همه نوجواني و جواني خود را در فضايي خشن خونين و سرشار از سركوب گذرانده و سوال اين است كه آيا او به عنوان يك نازي جوان در اين حوادث نقشي داشته است؟ اما مساله به همين جا خاتمه پيدا نمي كند راتزينگر در سال 1941 يعني در 16 سالگي وارد ارتش نازي شده و به واحد ضد هوائي ارتش رايش سوم منتقل گرديده است با پايان جنگ جهاني دوم و ورود نيروهاي متفق به برلين راتزينگر به موطن خود برگشت اما مشاهده كرد كه ارتش ايالات متحده آمريكا خانه پدري او را تبديل به پايگاه نظامي خود كرده اند.

راتزينگر به عنوان يك نظامي نازي و هيتلري و شريك در تداوم جنگ نازي ها دستگير و زنداني شد اما چند ماه بعد آزاد شد منتقدان پاپ بنديك شانزدهم امروزي يا همان جوزف راتزنيگر ديروزي معتقدند كه همه مسائل به همين جا مي رسد كه در دوران حبس بر سر راتزينگر چه آمده آيا آنچه در دوران حبس بر راتزنيگر گذشت در ارتقاي او به مقام رهبري كليساي كاتوليك نقش داشته است؟

اسناد تاريخي نشان مي دهد كه بسياري از عوامل نازي در آلمان يا در نقاط ديگر جهان بعد از پايان جنگ جهاني دوم رنگ عوض كردن و به خدمت متفقين در آمدند از آن جمله مي توان از كورت والدهايم دبير كل اسبق سازمان ملل متحد و رئيس جمهور اطريش نام برد كه اسناد همكاري او با نازيسم و عكس هاي او در لباس ارتش نازي پس از بروز اختلافاتي بين او و مقامات ضد نازي و ضد فاشيسم اروپا فاش گرديد مي گويند فرد ديگري كه مسوول عمليان نازي ها در شمال آفريقا بوده و بعد از جنگ رنگ عوض كرد انور سادات رئيس جمهور سابق مصر بوده كه حسنين هيكل روزنامه نگار مشهور مصري ماجراي آن را در كتاب پائيز خشم شرح داده است سادات تا مرز صلح با اسرائيل پيش رفت و سرانجام به تير غيب گرفتار شد.

يكي ديگر از اين مردان سپهبد فضل الله زاهدي است كه در طول جنگ جهاني دوم در جنوب ايران به عنوان عامل نازيسم مامور شكار اينگليسي ها بوده است او پس از جنگ به جمع ياران متفقين پيوست و تا اجراي كودتاي 28 مرداد1332 و تصدي مقام نخست وزيري ايران پيش رفت.

مي گويند از اين دست مردان نزديك به 2500 نفر بوده اند كه همه آنها در ازاي مخفي ماندن هويتشان و امان گرفتن از متفقين زندگي جديدي را ادامه داده اند حال سوال اين است كه بقيه چه كساني بوده اند و كي و كجا و در چه مقامي قرار گرفته اند؟ خدا مي داند.

هیچ نظری موجود نیست: