شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

دوشنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۹۱

من خادم اعلیحضرت هستم!



ناگفته یی از ابراهیم تیموری ، آخرین سفیر ایران در امارات پیش از انفجار نور  


درباره آغاز سفارتش در امارات نیز می گوید :
سال 1356 ؛ من اولین سفیر در امارات نبودم . آقای منوچهر بهنام بود اما او وارد مساله جزایر نشد . من برای رفتن واقعا اکراه داشتم ولی خلعتبری گفت برو ! و برای معارفه پیش شاه رفتیم . من بودم ، آقای دیبا که از فامیل های همسر شاه بود و سفیر در واتیکان شده بود و آقای هاتف که سفیر در کره جنوبی شده بود . شاه به دیبا گفت : شما آنجا تشریفاتی هستید چون ما ارتباط خاصی با واتیکان نداریم . به هاتف گفت : در کره جنوبی هم کار سیاسی نداریم و فقط مبادلات تجاری است ولی به من اشاره کرد و گفت : کار شما خیلی مشکل است و باید به اینها بفهمانیم که باید عملا تحت حمایت ما باشند و اگر ما نباشیم کمونیست ها و دست چپی ها شما را از بین می برند .
همین حمایت شاه در برابر چپ ها باعث شد که شیخ زاید دو بار به من گفت : من "خادم اعلیحضرت" هستم

هیچ نظری موجود نیست: