شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

سه‌شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۱

شاهپور بختیار دشمن ایران بود یا نبود؟





شاپور بختيار در گفتگو با "چارلز داگلاس"، ، خبرنگار روزنامه "تايمز"، فوريه 1980

من قانون اساسي ايران را، با حذف اركان مربوط به سلطنت ترجيح مي دهم. من شاه ايران را، از ايران بيرون كردم تا ارتش از يكپارچگي ساقط گردد و ارتش كشتار نكند. من اين امكان را داشتم كه جلوي آمدن خميني را به ايران بگيرم، نه فقط اينكار را نكردم، بلكه خواستم به ايران بيايد، زيرا مي دانستم كه او پير و فرتوت است، و نمي تواند در سن 65 سالگي، سياست را شروع كند، و انقلاب كند.... من در مدت صدارتم، هر كاري كه جبهه ملي، قشريون، و كمونيستها از من خواستند، به تمام و كمال انجام دادم.... من ركن مربوط به حق نظارت روحانيون بر قوانين را كه كه طبق قانون اساسي1906 تصريح شده، قبول دارم و معتقد هستم كه هيچ قانوني كه مغاير با اسلام باشد نبايد تصويب بشود....قصد من از بيرون كردن شاه، نه موقتي، بلكه براي هميشه بود..... من انتظار داشتم، كه خميني براي اينكار، پادشاه بزرگي بمن بدهد..... يا بابد شاه مي ماند، كه طبيعتا ارتش هم با او بود، و تنها يكراه داشت، كه شاه برود و ريشه اين وابستگي بايد بريده مي شد....

شاپور بختيار، مجله نيوزويك 1982

گروهي از هواداران نظام پادشاهي و در ميانشان چند تن از نزديكان شاه و بويژه نزديكان اشرف پهلوي به من پيشنهاد يك مقام در بازگشت به ايران را دادند، كه من در اينجا اعلام مي كنم، ترجيح مي دهم كه قدرت خميني در ايران باقي بماند؛ تا اين كه اين حرامزاده ها (طرفداران شاه) ايران را نجات دهند....

شاپور بختيار، راديو تهران، بهمن1357

در اين ساعات، كه حضرت آيت الله العظمي امام خميني پس از ساليان دراز وارد خاك كشور مي شوند، دولت (دولت بختيار) ضمن تبريك و تهنيت به كليه مسلمانان ايران، لازم مي داند نكات زير را به اطلاع عموم برساند:ورود آيت الله بايد بر روي يك برنامه صحيح باشد و مسئوليت پليس و عوامل ما براي حفظ جان ايشان در اين زمينه بايد كاملا روشن باشددولت، كليه نظرات و راهنمايي هاي معظم له (خميني) و ساير آيات عظام را مغتنم مي شمارد...من شخصا نيز حاضرم از نصايح ايشان (خميني) از نظرات ايشان، از خواسته هاي ايشان، و آنچه مربوط به سياست مملكت باشد ، با افرادي كه ايشان تعيين مي نمايند، حداكثر استفاده و همكاري را بكنم....

شاپور بختیار، روزنامه السیاسیه ژانویه1982

جزایر سه گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک، و ابوموسی) متعلق به ایران نیست، و ایران نباید بر سر آنها، با همسایگان خود کشمکش داشته باشد

شاپور بختیار، پاری ماچ، اکتبر1983

خبرنگار: اگر عراقی ها بخواهند ترمینال نفتی خارک را بمباران کنند، بر سرهواپیماهای سوپر اتاندارد فرانسوی چه پیامدی خواهد داشت؟...بختیار: بهتر بود (ای کاش) عراقی ها به جزیره خارک حمله می کردند و آنجا را بمباران می کردند... عراقی ها با بمباران خارک شاهرگ نفت ایران زیر پای خمینی را خالی می کردند و ایران ازر درآمد 60 ملیون تن نفت در روز محروم می شد ... و جنگ فورا تمام می شد (به شماره ساختگی توجه کنید)



بایسته است بدانید که بختیار دلسوز میهن نبوده است
همه نفرینهای آفرینش به روح و روان سلمان فارسی‌ ننگین بنیانگذار اسلامِ اهریمنی و شاگرد ننگینترش محمد تازی

یکی‌ دیگر از طرفداران سر سخت مصدق خائن

آدم به یک کشوری مانند انگلستان نگاه می‌کند و میبیند که همه تاریخش به هزار سال هم نمیکشد و هر چه دارند همه و همه را از فرهنگ و سیستم پادشاهی ایرانیان گرفته اند و اکنون یکی‌ از پیشرفته‌ترین کشورها و دمکراسی‌های دنیا را دارا میباشند

نخست وزیرش می‌‌آید و میگوید : سیستم پادشاهی انگلستان است که این کشور را پر قدرت و متحد نگاه میدارد

حالا به مثلا روشنفکر‌های ما نگاهی بیندازید: سنجابی ها- فروهر‌ها -بختیار ها- بازرگان‌ها -نوری زاد‌ها و و و چون آنقدر بسیاران بودند و هستند که خودشان در کشورهای با نظام پادشاهی زندگی‌ میکنند و حاضر به مهاجرت به کشورهای دیگر نیستند اما دوست ندارند که سیستم پادشاهی در مثلا میهن خودشان باشد

حالا کوششهای بیچاره پادشاه فقید و رضا شاه بزرگ برای سربلندی میهنشان کجا و مثلا بی‌ خاصیتی ملکه انگلستان کجا

براستی خاک بر سر ما ایرانیان بیخرد

هیچ نظری موجود نیست: