شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

اسرائیل, ناجی تجزیه خاورمیانه



بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل٬ از استقلال کردستان به عنوان راهی برای ایجاد ائتلاف میان نیروهای میانه‌رو در منطقه حمایت کرد. حمایت اسرائیل در حالی‌ست که آمریکا و ترکیه با تجزیه عراق مخالف‌اند.


اسراييل نشانه هایی برای تجريه منطقه نشان داده است. سالها است اسراييل را به مردم می شناسانم وهنوز کسانی هستند که وقتی نام اسراييل می آيد سر جيبشان باز می شود، دستشان دراز میشود وزبانشان بند می آيد.
هرنوع تجزيه در عراق باعث تجزيه ترکيه، اردن، سوريه و مسلما ايران خواهد بود
ولی دور از آن شوخی های آقای استوارت، بياييد حقيقت را بررسی کنيم.

در سپتامبر 2012 يکی از مقام های رسمی در وزارت دفاع اسراييل باروشنی اظهار داشته است اگر موضوع صلح با فلسطينی ها با ترفند های اسراييل با شکست مواجه شود مسلما با شکست واز هم پاشيدن قرارداد صلح اردن و اسراييل همراه خواهد بود. آموس گيلیاد که در کنفرانس بين المللی انيستيو برای مبارزه با تروريسم که در هرزليا برگزار بود سخن میگفت همچنين اضافه کرد، دولت دست راستی اسراييل که مرتبا فلسطينی هارا مورد آزار قرار میدهد و آنان را مسئولان ترور و جنايت در نوار مرزی قلمداد میکند بايستی بيدار شود که در نهايت مذهب واختلاف های مذهبی يک سناريو «آرمگدون Armageddon» برای اسراييل بوجود خواهد آورد. (آرمگدون جنگ تمام عياری است که در تورات وکتاب های ديگر آمده و جنگ بين شياطين و نيکان رخ میدهد و به نفع شياطين تمام می شود).

روزنامه هاآرتز يادآور شده است که هرونوع شيطنت دولت های دست راستی در اسراييل عليه عرب ها وفلسطينی ها همانقدر که تروريسم را شايع میکند اسراييل را مورد هدف قرار خواهد داد.

اسراييل سرزمينی است که اسلامی ها با بودن «مسجد عمر = الاقصی» در پی بدست آوردن آن هستند. اگر دولت «خليفه گری اسلام» آنطور که «داعش» اعلام کرده است صورت بگيرد و اتحاد بزرگی از عرب ها، سنی ها وبه ناچار شيعه ها، تورک ها و ترکمن ها تشکيل شود مسلما در پی آن خواهند بود تا سرزمين موعود و قبله نخست مسلمانان را هم در اختيار بگيرند و لبه تيزتر شمشير به سمت اسراييل برگردانده خواهد شد.


همانطور که ديديم از هم پاشاندن مصر و سوريه و ليبی نه تنها به موضوع امنيت اسراييل کمکی نکرد بلکه تا حد زيادی اسراييل را به لبه پرتگاه آورد. عربستان سعودی و بطور کلی وهابی های حاکم در عربستان سعودی آرام نخواهند نشت تا اسراييل غيرمسلمان که در نظر اسلام «کافر» به حساب می آيند در منطقه باقی بماند.


با بهم زدن مصر قرارداد صلحی که اسراييل با انورسادات «مصر» بسته بود وتا زمان به حکومت رسيدن مورسی پا برجا بود از هم پاشيد.


آموس گيلياد همان زمان ياد آور شده بود که يکبار تظاهرات و مزاحمت های اسراييل عليه سلام فياد نخست وزير مستقر در رام الله موجب شد تا لگد های سنگينی به امنيت اسراييل بخورد و قرارداد صلح بين اردن و اسراييل خدشه بردارد، اگر دوباره اتفاق بيافتد اسراييل بسيار صدمه خواهد خورد. آموس گيلياد اضافه کرده بود اسراييل دشمن شماره يک «ايران» است وايران را در کنار اخوان المسلمين و حماس قرار میدهد که دو آخری وجود اسراييل را انکار میکنند.


شيمون پرز در 30 آوريل 2013 در ملاقاتی با پاپ فرانسيس گفته است «خاورميانه تجزيه خواهد شد» و شما درمقام مقامی ارجمند هستيد که میتوانيد صلح را به خاورميانه وجهان برگردانيد.


در طول آن نيمساعت ملاقات پرز با پاپ فرانسيس، پرز اضافه کرده بود «خاورميانه خطر راستين منطقه» است و از خلاء رهبری شگفت انگيزی رنج میبرد. کمبود آب و خوراک و امنيت در کشورهای منطقه نگران کننده است. او خاطرنشان کرده بود اگر اين مشکل به زودی حل نشود مرکزيت پيدا کرده و خطر اينکه اسلحه به دست افراطيون بيافتد وجود دارد.


در أن زمان پاپ پيشنهاد کرده بود تا «اجلاس جهانی اميد وصلح» تشکيل بشود که در آن سران دين ها عليه هرنوع ترور و جنايتی سخن بگويند.


آنچه مسلم است امروز رژيم جمهوری اسلامی ديگر از مرگ اسراييل وآمريکا حرف نمی زند، احمدی نژاد هم رفته است و دولت «اميد» بر سرکار است که حتا خامنه ای را راضی کرده است با آمريکا بر سر يک ميز در باره امنيت منطقه گفتگو کنند، اعلام کرده است باهرگونه تروريسم مبارزه بشود، تروريسم را در منطقه تحمل نخواهد کرد ولی آقای نتانياهو هنوز مرغش يک پا دارد.


بنظر میرسد اگر قرارداد های ديگر اسراييل با دولت های منطقه بهم بريزد وبخواهد با همکاری خائن بزرگی بنام مسعود بارزانی برای خود کشوری بنام کردستان در جوار خود درست کند که نفت مصرفی اسراييل را از کرکوک تامين کند، بزرگترين اشتباه تاريخ پس از قرارداد سايک وپيکوت خواهد بود.


تخم حرامی که بدست انگلستان در منطقه کاشته شده است بادی بوده که امروز ممکن است منطقه «طوفان» درو کند.

هیچ نظری موجود نیست: