شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

سه‌شنبه، تیر ۰۳، ۱۳۹۳

ضدیت رسانه بی بی سی با پادشاهی ایران بزرگ



چرا بی بی سی فارسی از لقب "شاهزاده" برای فرزندان پادشاه عربستان استفاده ميكند اما هنگام نام بردن از "فرزند پادشاه فقيد ايران" در اخبار همان لقب را حذف مينمايد؟

عده ای ميگويند به اين دليل كه شاه ايران ديگر در قيد حيات نيست پس نبايد از لقب شاهزاده براي رضا پهلوی استفاده نمود!

يعنی بر اساس اين استدلال پس از مرگ سيد علي خامنه ای، فرزندان او ديگر سيد ناميده نخواهند شد؟ چرا اين موضوع در مورد شاهزاده های قاجار صدق نميكند؟

پس چرا شاهزاده های آلمان با وجود اینکه سه نسل از پایان پادشاهی در این کشور میگذرد ، هنوز شاهزاده خطاب میشوند؟

چرا بی بی‌سی فارسی نوه ظاهر شاه پادشاه سابق افغانستان را هم " شاهدخت" خطاب میکند؟

..
لازم به ذكر است انتشار اين مطلب به معنی تاييد عملكرد سياسی شاهزاده رضا پهلوی نيست.

يكي از كاربران فيسبوك به نام اردشير دولت نوشته: شاهزاده رضا پهلوی وقتی بدنیا آمد پدرش شاه بود این یعنی چی؟ یعنی زاده از شاه! یعنی شاهزاده! اشتباهی که گردانندگان کم سواد بی بی سی می کنند و بخودشان ده دقیقه زحمت نمی دهند کمی جستجو کنند و بدانند چی به چی هست این است که شاهزاده را با پرنس یا همان ولیعهد اشتباه می گیرند. ایشان زمانی ولیعهد بود (طیف گسترده ای از مردم معتقدند هنوز هم هست) که تقریبا همان پرنس است. تقریبا به این دلیل که چون فقط و فقط وارث تخت پادشاهی بود بعد از پدر. اما پرنس باز با ولیعهد کمی متفاوت است. پرنس در واقع به نوعی حاکم است و معمولا حاکمیت بخش کوچکی را در اختیار دارد. اگر پرنس بودن ایشان را بتوان زیر سئوال برد چون ایشان هرگز حاکم نبود ولی ولیعهدی ایشان را و شاهزاده بودن ایشان را نمی توان انکار کرد مگر اینکه کم سواد باشیم و یا با ایشان خصومت داشته باشیم.

يكی از فعالان سياسی با نام مستعار " سرباز خردمند " كه متوجه اين تناقض شده ميگويد: "وقتی ایت الله بی بی سی نگران حال شاهزاده خانوم های عربستان میشود ! نکته این مطلب استفاده از القاب شاهدخت و شاهزاده برای فرزندان پادشاه عربستان در سایت بی بی سی فارسی هست. اما در مقابل کارمندان این رسانه ضد ایرانی و حامی جمهوری اسلامی همواره اکراه داشتند که ولیعهد ایران، یعنی فرزند پادشاه فقید رو ، شاهزاده رضا پهلوی خطاب کنند و فقط به رضا پهلوی بسنده کرده اند که البته در اکثر مواقع در ادامه او را ولیعهد پیشین ایران هم خطاب میکنند !! من که سر در نیاوردم از این همه دو رویی و تزویر در این رسانه ! فقط میشه گفت ننگتان باد.. "

جهت اطلاع و بالا رفتن آگاهی دوستانی که دلیل این اقدام رو پایان شاهنشاهی در ایران میدونند بایستی این نکته مهم را با شما در میان بگذارم که شاهزاده های آلمان با وجود اینکه سه نسل از پایان پادشاهی در این کشور میگذرد ، هنوز شاهزاده خطاب میشوند ..
ضمن اینکه بی بی سی فارسی نوه ظاهر شاه پادشاه سابق افغانستان را هم " شاهدخت" خطاب میکنه ، فقط زمانی که خاندان پهلوی مورد بحث است ، آلرژی کارمندان بی بی سی فارسی بروز میکند و ضدیت با شاهزاده بودن فرزندان پادشاه فقید نمایانگر میشود

هیچ نظری موجود نیست: