شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

پنجشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۸۵

همه جا سانسور در تاريخ هم؟

چند روز پيش با برادر عزيزمون در دفتر نازيسم صحبت ميكردم كه صبحت كشيده شده بود به جريان مقاومت نروژي ها در مقابل نازي هاي آلمان كه در كتابها نوشته شده بودند كه هيتلر اساسا حمله به نروژ را به دليل وجود دريايي كه هم مرز هاي آلمان و سوئد و بريطانيا و همچنين ورود كشتي هاي حامل سنگ آهن از سوئد و امن كردن آن دريا از وجود ناوگان ها و مين هايي كه توسط بريطانيا كار گذاشته شده بود

اين برادر عزيزمون گفت هيچ ميداني چرا هيتلر به نروژ حمله كرد كه من همان دلايلي كه در بالا عرض كردم را خدمتشان گفتم كه ايشان دليل ديگري را گفتند من متعجب شدم ايشان دليل حمله هيتلر به نروژ را به خاطر وجود آبهاي سنگين در نروژ و وجود منابع هسته اي عنوان كردند و با گفتن چنين داستاني تازه فهميدم تاريخ نازي ها چي به چيه؟ خيلي چيزهاي جالب و قابل توجه رو نگفتند تو اين كتابها كه در ايران است حتي از كلمه انرژي هسته اي در مورد نازي ها به كار نبرده شده است

برادر عزيزمون ميگفت اگر نازي ها تنها دو سال بيشتر دوام مي آوردند نه تنها صاحب انرژي هسته اي و بمب اتم ميشدند بلكه دست آمريكا و حاميانش بسته ميشد و مجبور بودند در مقابل هيتلر پيشواي بزرگ آلمان نازي تعظيم كنند حالا داستان اينجا جالبه من اين بحث رو عمدا اينطوري گفتم كه كمي مطلب دستتون بياد تا اصل مطلب رو بگم

نميدونم شما شبها در شبكه هاي چهار و دوم تلويزون هاي جمهوري اسلامي برنامه هايي با عنوان رجال پهلوي و عبور از تاريخ مشاهده ميكنيد يا نه؟ اگر مشاهده ميكنيد كه چه بهتر اگر نه از همين امشب نگاه كنيد ( دوستاني كه در خارج از كشور هستند مي توانند در ماهواره اينتل ست 902 شبكه هاي سراسري به اضافه شبكه هاي شهرستان را به طور كامل دريافت كنند ) در اين برنامه هايي كه به مناسبت دهه زجر ( يا همون دهه فجر جمهوري حيوانات ) فيلم ها عكس هايي را در زمان شاه نشان ميدهند و زندگاني رجال پهلوي را به تصوير ميكشند به راستي بعضي از اينها واقعيت دارد؟ من به شما اطمينان ميدهم كه اكثر اين چيزهايي كه نشان ميدهند علاوه بر اين كه صداي سخنرانان رجال هاي پهلوي را قطع ميكنند تازه اراجيف هم ميگويند

اينكه ميگويم در مورد هر چيزي كه بخواهيد تحقيق كنيد يكبار كافي نيست تا ميتواني برو دنبالش و دروغ و راست اون داستان را بشنو و از هم سبك و سنگين كن ببين مردم چه ميگويند اونوقت اساس مطلب را بر ذهن بسپار

اميدوارم كه روزگاري تاريخ حقيقي اين سرزمين مهر و همچنين آلمان نازي به جهانيان معرفي شود

هیچ نظری موجود نیست: