شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

پنجشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۰

انقلاب سپید شاهنشاه و مردم




ششم بهمن ماه 
روز انقلاب سپید ، انقلاب شاه و مردم
چهل و نه سال پیش ، شاه و مردم میخواستند یک خانه تکانی تاریخی در ایران انجام دهند و سیاهی های اجتماعی حاکم بر فرهنگ و آیین های ایرانی را از کشور بزدایند و با روندی تند ، شروع به پیشروی کردند آنچنانکه هیچ سابقه ای در جهان ، همانند آن ثبت نگردیده بود.اما تخم و ترکه قجر ها و آخوند ها سوگند خورده بودند که به هر قیمتی حتی به قیمت بدبختی ملت ، جلو پیشرفت مردم را بگیرند تا انتقام برباد رفتن سلطه قجر بر ایران را گرفته باشند و عاقبت از سادگی و بی خبری مردم استفاده کردند و به کمک دولت های سلطه گر، سیاهی را بر روشنایی چیره ساختند. 


مطمئناء انقلاب سفید یکی از شجاعانه ترین حرکتهای محمد رضا پهلوی بوده است که با پشتیبانی اکثریت مردم ایران در یک رفراندوم عمومی به نتیجه رسید چه بسا وی میدانست که با این حرکت دشمنان بسیاری از صاحبان ثروت وقدرت ومنبر در مقابل وی صف کشیده و از هیچ دسیسه ای برای انتقام جویی صرف نظر نخواهند کرد


تقسیم اراضی مهمترین حرکت به سوی رفاه ملی بود که از مخالفان سرسخت آن اول صاحبان املاک وشازدگان ومنصوبان به قدرت بودند که عمری را پدر در پسر به کسب درامد های مالی زیاد حاصل دسترنج فقرا عادت کرده بودند


دسته دوم مراجع وآخوندهای مقیم حوزه بودند که گروه اول به خاطر مصادره املاک به اصطلاح موقوفی سخت خشمگین و گروه دوم که از تتمه خمس و ذکات ملاکان و خوانین بی بهره میماندند نیز سخت آزرده خاطر گشتند.


حرکت مهم بعدی دادن حق رای به زنان بود که تا ان زمان به عنوان کنیز وخادم منزل از انها یاد میشد برابری حقوق زن ومرد در زمانی که اهالی مکتب بر روی منبرها از زنان فقط به عنوان وسیله کامجویی ولذت یاد میکردند حرکتی بس شجاعانه بود که اگر ان زمان انجام نمیگرفت چه بسا که تا کنون نیز زنها در گوشه مطبخ زندانی بودند.


پایه گذاری دادگستری نوین به همت مرحوم داورحرکتی دیگر بود که ایران را از شر قوانین مرتجع و وحشیانه اسلامی رها ساخته وبا قوانین انسانی وبشر دوستانه آشنا ساخت (چه بسا که دوباره به آن دام گرفتار شدیم)این مساله نیز چیزی نبود که به مذاق اقایان علما خوش بیاید.


ایجاد سپاههای دانش وبهداشت نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب سفید بود که در نهایت تمدن ومدنیت را به سوی روستاهای کوچک روانه میکرد.
نتیجه طولانی مدت انقلاب سفید شاه ومردم

واینگونه روحانیتی که تا چندی پیش دعا گوی سلامت ردای شاهی بود به رهبری خمینی وپشتیبانی قدرتهای به وحشت افتاده غربی به بزرگترین دشمن خونی اعلا حضرتین بدل گشت که با فریب ملت" ایران را به ورطه نابودی بکشاند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ششم بهمن سالگرد اهدای زمینها به روستایان ایران به دست پادشاه پهلوی آریامهر - در این روز بیش از ۴۰ سال پیش پادشاه ایران ساز و ایران دوست پهلوی آریامهر در اقدامی انسان دوستانه- و دل‌ آورانه ، زمینهای کشاورزی ایران را که بیشترشان به دست فئودال‌ها - مالکان زور گوی و زمین خواران و اربابان ،مانند روح الله خمینی، محمد مصدق، خانواده‌های اسلامی قاجار، نوکران انگلیس ( آیات الله ها) بود به روستایان و کشاورزان رایگان اهدا کردند - تا آنها ارباب خود باشند و در آامد خود را برای خود نگاه دارند. جالب اینجاست که حزب خائن توده، جبه ناا ملی‌ ، و اسلامیون (خمینی) و اتحاد ناا مقدس سرخ و سیاه اینها با این کار بسیار زیبا و ایران ساز پادشاه پهلوی سر دشمنی و مخالفت آغاز کردند! یعنی‌ همان‌ها که ادعا میکردند و هنوز میکنند که برای کارگران روستایان و "مستضعفان" دلسوزی میکنند! چرا؟ چون بیشتر این زمان خواران- مالکان، فئودالها از عضوهای حزب توده، اسلامیون - جبهه‌ ناا ملی‌ بودند و هستند! دشمنی حزب توده و اسلامیون با سهیم کردند کارگران ایرانی‌ در سود سهام کارخانه‌ها به دست پادشاه ایران ساز پهلوی ، آتش این دشمنی را بیشتر شعله ور ساخت!

ناشناس گفت...

تا این مردم خر در این مملکت باشند این مملکت روزبروز ویرانتر و خرابتر خواهد شد از همان اولش هم آخوندها هیچکاره بودند و همه بلاها را همین مردم خر ایران سر مملکت خودشان آوردند و اما خریتهای دهشتناک ملت شریف ایران: میل به مفتخوری و خوشگذرانی بیسوادی معرفتی و شعوری حسادت شدید به گروه نخبه و برتر زنپرستی و پولپرستی غرور کاذب و منیت احمقانه تعصب دینی و مذهبی و در یک کلام بیخردی بیخردی بیخردی...! خدا بیامرز احمد کسروی هفتاد سال پیش مدام این مطالب را فریاد میزد ولی کو گوش شنوا